Elállási jog
Elállás joga
Az Európai Parlament és a Tanács
2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet
szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt áru kézhez vételétől számított
14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a
megrendelt árut.
A vásárló elállási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján,
illetőleg a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. számú mellékletében található
nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.A minta letölthető itt: Elallási nyilatkozat Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap
elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól
eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Írásban történő elállás esetén a
fogyasztónak elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.A fogyasztó az elállási jogát, a szerződés megkötésének napja és a termék
átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a Szolgáltató
nem vállalja e költség viselését. Az elállási jog gyakorlása esetén
a Felhasználót az áru visszajuttatásának költségén kívül más költség nem
terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból
adódó anyagi kárának megtérítését.
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól
eltérő fuvarozási módot választ, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az
ebből eredő többletköltségeket.Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék
esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére
állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó
személyére szabtak.A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát a szolgáltatás
nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését
követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes
beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás
egészének teljesítését követően elállási/felmondási jogát elveszíti:
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, vagy díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
- olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
Szolgáltató
az áru visszaérkezését követően a fenti jogszabályok
értelmében haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való
tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a kifizetett
összeget (ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is)
azzal, hogy a visszatérítendő összeget a Szolgáltató visszatarthatja, amíg a
fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem
igazolta, hogy azt visszaküldte.A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal
egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód
igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód
alkalmazásából kifolyólag a vásárlót semmilyen többletköltség nem
terheli.Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől
való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől
számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni Szolgáltató 1184
Budapest, Lakatos út 36/b címére.Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt
visszaküldi, vagy átadja az áru(ka)t.A fogyasztó kizárólag az áru visszaküldésének közvetlen költségét
viseli.Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett
értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.
A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta
az áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan,
hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe
venni.
Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti
Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban vagy telefonon. Postai úton
írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe,
telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését.
E-mailben emlékeztetőt küldünk arról,hogy telefonon történt elállását
rögzítettük, kérjük, hogy 14 napon belül küldje vissza
az árut utánvéttel a 1184 Budapest, Lakatos út 36/b. címre, mi az áru visszaérkezését
követően átutalással vagy készpénzben visszafizetjük Önnek az áru
vételárát vagy amennyiben igényli, levásárolhatja annak értékét. Tájékoztatjuk,
hogy az áru visszaküldésével járó költséget nem áll módunkban megtéríteni.
Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való
jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt árukat postai úton, vagy
futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére.
Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell az áru rendeltetésszerű használatára,
ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a
Felhasználót terheli!
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban
található elérhetőségeken. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást,
azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körében jár el.
Jótállás, szavatosság, kellékszavatosság1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval
szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv
szabályai szerint.
2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel
élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a
Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató
számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha
a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, vagy nem kérhette, úgy igényelheti
az ellenszolgáltatás arányos leszállítását - azzal a kivétellel, hogy a hibát a
Szolgáltató költségére Felhasználó nem javíthatja ki és mással sem
javíttathatja ki - vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés
költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a
Szolgáltató adott okot.
3.Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem
később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.
Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két
éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó
igazolja, hogy a terméket, vagy a szolgáltatást a webshopot üzemeltető
Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban
már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba
már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
6.Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint –
kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
7.Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását
vagy kicserélését kérheti.
8.Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott
leírásban szereplő tulajdonságokkal.
9.Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba
hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e
jogosultságát elveszti.
10.Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági
igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy
forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági
igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
11.A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, vagy hozta forgalomba,
vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a
kicserélt termékre, vagy kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét
a gyártóval szemben érvényesítheti.